City Gross, nu räcker det för mig
Nä, nu ger jag upp City Gross. Nu räcker det för mig. Nu har jag fått nog.😡🥀
Härmed slutar jag att vara lojal stödkund på City Gross i Sundsvall.
Varför? Joo, så här är det:
Jag har SÅ många gånger kontaktat City Gross centralt och lika många gånger pratat med City Gross lokalt om problemet med Priokupongen på 10% rabatt, som vi lojala kunder får ca en gång per månad. Varenda samtal, varenda mejl har varit förgäves. Som att hälla vatten på en gås. Man kunde ju t.ex. ha skickat en separat rabattkupong för att visa sin goda vilja och kundomsorg, men nejdå. Knappt ens ett svar har jag fått.
Datum-spannet på rabattkupongen är ALLTID den vecka då den 25:e infaller. Men långt ifrån alla har fått sin månatliga utbetalning den 25:e. Och det är långt ifrån alla veckor som den 25:e och löneutbetalningsdatumet infaller i samma vecka. Just den här veckan är en sådan vecka.
City Gross kupong slutar gälla på söndag, men jag har inga pengar förrän på måndag.
Vi är väldigt många som drabbas av detta och går miste om vår rabatt, och 10% på ett helt köp är rätt mycket pengar -- i synnerhet om man som jag bara handlar en gång per månad, och resten av månaden bara fyller på med mjölk o.dyl.
Härmed slutar jag att vara lojal stödkund på City Gross i Sundsvall.
Varför? Joo, så här är det:
Jag har SÅ många gånger kontaktat City Gross centralt och lika många gånger pratat med City Gross lokalt om problemet med Priokupongen på 10% rabatt, som vi lojala kunder får ca en gång per månad. Varenda samtal, varenda mejl har varit förgäves. Som att hälla vatten på en gås. Man kunde ju t.ex. ha skickat en separat rabattkupong för att visa sin goda vilja och kundomsorg, men nejdå. Knappt ens ett svar har jag fått.
Datum-spannet på rabattkupongen är ALLTID den vecka då den 25:e infaller. Men långt ifrån alla har fått sin månatliga utbetalning den 25:e. Och det är långt ifrån alla veckor som den 25:e och löneutbetalningsdatumet infaller i samma vecka. Just den här veckan är en sådan vecka.
City Gross kupong slutar gälla på söndag, men jag har inga pengar förrän på måndag.
Vi är väldigt många som drabbas av detta och går miste om vår rabatt, och 10% på ett helt köp är rätt mycket pengar -- i synnerhet om man som jag bara handlar en gång per månad, och resten av månaden bara fyller på med mjölk o.dyl.
Jag har alltid resonerat så här:
Om man vill ha en affär där man bor, så måste man handla där man bor.
och följdriktigt:
Om man inte handlar i butiken där man bor, så har man snart ingen butik där man bor.
Men nu ger jag upp... nu har jag inte längre råd att leva enligt den principen. De är heller helt uppenbart inte särskilt intresserade av mig som kund -- det visar deras klena intresse för kundvård.
Dessutom gör det mig harmsen och indignerad att de idiotförklarar mig, genom att ömsom nonchalera mig, ömsom försöka bortförklara kupongdatumet. Som om jag inte vore tillräckligt smart att fatta varför man håller fast vid den 25:e.
Självklart fattar jag ju att det handlar om att färre människor då kan nyttja denna rabatt. Det handlar ju om att City Gross då tjänar pengar. Så jäkla cyniskt och oförskämt, både att göra på det här sättet och att försöka påskina någonting annat!
När man har väldigt låg inkomst (som jag), så betyder dessa 10% rabatt oerhört mycket. Varenda krona är superviktig.
Hädanefter handlar jag där det är billigast och mest förmånligt för mig som kund -- och då blir det dessvärre inte på City Gross.
Hädanefter handlar jag där det är billigast och mest förmånligt för mig som kund -- och då blir det dessvärre inte på City Gross.
Kommentarer
Trackback