Däckhuset såklart!

Displayen i Fabian signalerar "Service now".
Jag blir såklart lite orolig och tänker att nåt kan vara fel med bilen.
Samtidigt som jag är på Däckhuset, för att lägga om till sommardäck och lämna in mina "ludder" på vinterförvaring,  ber jag därför Micke att kolla vad meddelandet i displayen betyder och vad det innebär rent praktiskt för mig.
 
- Det är ingen fara, utan bara dags för din 4000-mila-service, berättar Micke, sedan han kikat på displayen och i serviceboken.
 
Då slår det mig, att jag precis stått och läst på en folder, som låg på disken inne på Däckhuset.
 
 
 
- Är det sån service, som den där foldern på disken handlade om? frågar jag. Kan jag alltså få den servicen gjord här hos er på Däckhuset?
 
- Jajamen! Det går alldeles utmärkt det! svarar Micke leende.
 
Och så blev det såklart!!
 
 
Här på Däckhuset nere på Heffnerskajen, har jag mina däck på hotellförvaring och servar numera också min bil.
 
 
Mitt däck-å-bil-favvo-ställe!!  :D
 
 
I Ejvinds kunniga händer lämnar jag sålunda tryggt min lille Fabian.  
 
 
 
Men här inne i verkstan var lite upptaget just nu, så jag parkerar min smutsiga lilla bil på planen utanför, lämnar nycklarna i receptionen och prommar glatt iväg in till stan, för att uträtta ärenden och luncha med H under tiden som servicen tar.
 
 
När jag kommer åter, står en DHL-bil parkerad utanför garaget, där man ställt in min färdigservade bil.
Jag ställer mig ute i solen och njuter av vårvärmen, medan de byter klart däcket på lastbilen.
 
 
Så kör DHL-bilen iväg och jag ska köra ut min lill-bil. Då står den där så ren o blank!!!
Man har spolat av den vinterns smuts och damm åt mig!
Härligt omtänksamt av Däckhuset!!!  :D
 
 
 
- Hejdå, och tack för den här gången! säger Ejvind.
 
- Ja, vi ses när det är dags för vinterdäck igen! Eller kanske redan på Skönsbergs
  Tjejkväll den 25:e april!! säger jag glatt och vinkar adjö.
 
 
Varför jag väljer Däckhuset..? Jo, det ska jag berätta!
Mitt val har massor av anledningar:
  • De är precis hur tillmötesgående, trevliga och snälla som helst!

  • Man får alltid lika vänligt och omtänksamt bemötande!

  • Hur jäktigt o fullt de än har, så har de alltid tid med mig som kund!
    Eller kanske är det så att de skapar tid!

  • De har suveränt bra priser och service!

  • De är mycket kunniga och erfarna!!

  • Det känns både tryggt och bekvämt!!

  • Och -- vill man ha service där man bor, så ska man gynna företagen där man bor.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0